SSブログ

CNN morning report [Our American Cousin]

.

Dear Shoji,

Thanks very much for your reassuring message.  In the past two days I have been finding more comprehensive and accurate information than what is carried on American television.  It seems that the situation was never as dangerous as some sources implied. 

On the whole, it appears that the Japanese government has been accurate and balanced in its public announcements, contrary to the opinion of some "sensationalist" news media. 

.

I understand that the Japanese people are united in this crisis and are working together to share the burdens of the disaster.  You have our best wishes and support.

.

Regards,

Michael

.

Michael Molenda

.

ぼくあずさのComment

大嶋さんの今朝の投稿記事を読み、Mikeへのメール送信と同時に、上記のメールを受信した。彼へは政府発表をベ-スにした状況を度々メールしてきた。

1400NHKニュースによれば、第3原子炉の格納庫内圧力が上昇し、最悪放射能を含む水蒸気を放出するが、現在炉内冷却を試みていると報道された。私は専門家でないので断言できないが、外部電源の通電検査試験が一部終えていると推測される

追記)圧力が安定してきたので大気放出はしない(20日15:53読売)


nice!(11)  コメント(2)  トラックバック(0) 
共通テーマ:blog

nice! 11

コメント 2

そら

原子炉はとても心配です。
本当に安心できる毎日が戻って欲しいですよね。

美しい月をみんなでずっと見上げられると幸せですよね。
by そら (2011-03-20 18:29) 

ぼくあずさ

プースケさん、erucatさん、アルマさん、rtfkさん
ご訪問、nice ありがとうございました。


そらさん
nice とコメント ありがとうございました。
by ぼくあずさ (2011-03-20 20:12) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。